Menu

Glamur u zelenoj boji: Make up uz prirodnu kozmetiku

Dekorativna kozmetika iz prirode upravo je na startu. I može više nego ikad prije.

Home » Ljepota » Make up » Glamur u zelenoj boji: Make up uz prirodnu kozmetiku - 07.2019

Jarke boje, plemeniti sjaj i dugotrajni lak? Naravno! Dekorativna kozmetika iz prirode upravo je na startu. I može više nego ikad prije.

Jedno je sigurno: Prošla su vremena kada je prirodna kozmetika bila središte kupovine samo određenog broja kupaca. Neovisno da li se radi o ruževima, šamponima ili sunčanoj njezi, postoji izbor prirodnih alternativa koji veoma lako mogu parirati uobičajenim proizvodima.

S obzirom da prirodna maskara, prirodi make up i ostalo posebno njeguju i pogoduju koži, koristi ih sve veći broj potrošača.

„Često doživimo da su kupci koji koriste konvencionalnu kozmetiku skeptični kada je u pitanju učinak i držanje prirodne kozmetike. Ali nakon što je isprobaju, apsolutno su pozitivno iznenađeni kako proizvodi dobro funkcionišu“, govori Daniela Hinkel iz proizvodnog menadžmenta marke alverde dm drogerie markt. To i ne čudi, jer se upravo kada je u pitanju dekorativna kozmetika u proteklim godinama mnogo toga promijenilo.

Iz prirode na pistu

„Razvoj na polju dekorativne kozmetike je u proteklim godinama znatno uočljiv i moguće je utvrditi da u gotovo svim područjima postoje odlične alternative za konvencionalne proizvode“, kaže Hinkel.

„I trendovi poput metalik efekta mogu se savršeno izvoditi ovim proizvodima“, nastavlja Hinkel. Sve veći broj proizvoda jedan je od razloga zašto se na primjer i kod fotografisanja i fashion evenata poput Michalsky Stlye Night koristi prirodna kozmetika. Neki make up artisti koriste čak isključivo ekološke make up proizvode. A i modeli, koji po nekoliko puta dnevno mijenjaju make up, cijene proizvode koji ne sadrže hemijske dodatke.

Šarenilo prirodne kozmetike

 

Kako bi rezultati i optički oduševili, koriste se posebni (prirodni) make up trikovi. Plavi indigo je čisto prirodna biljna boja, koja se dobija procesom fermentacije iz istoimene biljke. Mnoge žute, crvene i crne nijanse potiču od mineralnih željeznih oksida. Čestice šljokica danas se dobijaju od biljne celuloze, koja je biorazgradiva.

Čak i za tradicionalne hemijske proizvode poput laka za nokte postoje prirodne alternative. One se proizvode na bazi šelaka, objašnjava Daniela Hinkel, smole koju ispuštaju štitaste uši. Kako bi proizvodi držali dugo i bez hemijskih dodataka, dodaju se eterična ulja koji imaju konzervirajuće dejstvo. Odgovarajuća pakovanja štite od napada bakterija. Time se može postići održivost i do dvije godine – sve u zavisnosti od proizvoda.

Koliko je zelena zapravo zelena?

Za razliku od drugih zemalja, u Austriji su pojmovi prirodna i bio kozmetika jasno definisani. Pojam prirodna kozmetika podrazumijeva da sastojci zaista potiču iz prirode. Čak i tokom prerade su hemijski procesi zabranjeni. Kod bio proizvoda je važno da 95 posto sastojaka biljnog i životinjskog porijekla potiču iz biološkog uzgoja i utvrđeno je koliko ostalih sastojaka proizvod smije sadržavati. Dobru orijentaciju pružaju žigovi prirodne kozmetike poput NaTrue, BDIH ili Cosmos, čiji zahtjevi dijelom prevazilaze zakon. Testiranje kozmetičkih proizvoda i sastojaka na životinjama je u Evropi svakako zabranjeno.

Općenito su zahtjevi kada je u pitanju prirodna kozmetika porasli, potvrđuje Daniela Hinkel. „Potrošači sve više vode računa o sastavu proizvoda i tačno žele znati šta zapravo nanose na svoju kožu.“ Pritom trend značajno raste u pravcu prirodne kozmetike. U jednom upitniku unutar dm Community 89 posto korisnika je naznačilo da u svojim proizvodima ne žele hemikalije s hormonalnim učinkom. 84 posto korisnika odbija sintetičke sastojke poput silikona, parabena ili parafina.

Pored zdravstvenog aspekta, za kupce je važno i očuvanje okoliša, održivi razvoj i fer proizvodni uvjeti. Stoga se kod alverde marke vodi računa o tome da su transportni putevi što kraći, da su proizvodi proizvedeni uglavnom u Njemačkoj i da su pakovanja proizvoda uglavnom od materijala koji se mogu reciklirati.

Evropa umjesto Azije

 

A šta donosi budućnost? Prema mišljenju stručnjaka, svjetsko tržište prirodne kozmetike će se do 2025. godine u odnosu na 2017. godinu udvostručiti. Upravo kada je u pitanju dekorativna kozmetika možemo očekivati mnogo toga. U najvažnije teme ubrajaju se inovativne sirovine i optimiranje proizvodnog postupka, objašnjava Daniela Hinkel.

Stoga je još uvijek teško proizvesti vodootpornu maskaru od prirodnih sastojaka. U budućnosti će se raditi i na zaštiti od UV zraka i plavog zračenja sa ekrana, jednako kao i na proizvodima u duhu održivog razvoja. Za mikroplastiku i palmino ulje sve se češće pronalazi čista alternativa. Kada je navedeno u pitanju čak i proizvođači konvencionalne kozmetike razmišljaju o promjenama.

Prema gore
OKViše informacija