Active Beauty
Mega trendovi: Pogled u budućnost

Istraživanje budućnosti.

Mega trendovi: Pogled u budućnost

Uz pomoć podataka od danas istraživači budućnosti prognoziraju mega trendove od sutra. Jedno je sigurno: Živjet ćemo drugačije nego što mislimo.

Lijep pogled pričinjava zadovoljstvo – pranje prozora ipak nešto manje. Prema upitniku instituta Spectra u Linzu, pranje prozora je najomraženija obaveza Austrijanki i Austrijanaca u domaćinstvu; poslije toga slijedi peglanje i čišćenje toaleta. Srećom, u budućnosti ništa od toga više neće biti potrebno. „Pametni sistemi za domaćinstva će u budućnosti obavljati najneugodnije rutinske zadatke“, predviđa kulturni antropolog Lena Papasabbas iz Instituta za budućnost u istraživanju IKW „Nova čistoća“. Roboti koji usisavaju i kose travu već su pronašli put u neka domaćinstva. Mogle bi uslijediti pametne mašine za čišćenje prozora, koje samostalno otkrivaju da li je staklo čisto, jednako kao i frižider koji analizira svoj sadržaj te potom predlaže recepte za kuhanje ili ormari koji peru i peglaju veš. Na primjer prepoznaju nedostatak sredstva za čišćenje ili prethodno utvrđene granične vrijednosti zaliha čokolade.

Sve postaje virtualno

Budućnost digitalizacije neće uticati samo na domaćinstvo, već i na mnoge druge aspekte svakodnevnog života. Intervjui za posao, sastanci, potraga za partnerima, kontakt sa strancima i prijateljima, sve to će preći u online sferu. Fizička prisutnost i stvarni kontakt u mnogim vezama više neće biti od suštinske važnosti, već dodatna opcija.

Za neke će se u budućnosti život odvijati u virtualnom svijetu, većina će razvoj koristiti kao nadopunu i olakšicu u svakodnevnici. Uslužne djelatnosti, od spremačica do dostavljača namirnica, u budućnosti će se rezervisati online – ocjene drugih korisnika poslužit će kao olakšica za tu potražnju. Platforme za zajednice susjeda služit će kao prostor za razmjenu i olakšat će proces posuđivanja namirnica. Pomoću aplikacija porodice i višečlana domaćinstva mogu transparentno i jednostavno organizovati kućanske poslove i uvezati svoje spiskove za kupovinu. Za motivaciju će poslužiti bodovni sistem ili online igrice poput Chore Wars, na osnovu kojih će osobe koje obave određeni zadatak u stvarnosti biti nagrađen.

Hygge protiv digitalizacije

Pored mnogih mogućnosti za automatizaciju i pohranjivanje, u budućnosti će postojati nova svijest o tjelesnim aktivnostima u vlastitom domu. „Ljudi koji na poslu provedu mnogo vremena odrađujući psihičke poslove traže mogućnost ravnoteže“, objašnjava Papasabbas u istraživanju IKW. „Bilo da se radi o vrtlarstvu, domaćinstvu, pletenju, šivanju ili pravljenju marmelade.“ Dom će postati mjesto za opuštanje i povlačenje, mjesto kvalitetnog vremena s porodicom i prijateljima te realna protuteža stalnoj dostupnosti i postojanosti na društvenim mrežama.

Trend se zove „Hygge“, što znači udobnost i kućna atmosfera u krugu najdražih, a potiče iz skandinavskog govornog područja. Aktivni rad i uređivanje vlastitog doma nije samo dio toga, već može doprinijeti vlastitom spokoju. Jednako kao što mnogi već sada smatraju da su kuhanje i vrtlarstvo hobi, tako će i čišćenje i pranje izazvati prijatno „flow“ iskustvo i kao aktivna tjelesna aktivnost stvoriti ravnotežu između čula i užurbane svakodnevnice. A podrazumijeva se da će uređaji i proizvodi ispunjavati rastuće zahtjeve održivog razvoja i eko standarda, jer će se u budućnosti razvijati i svijest o okolišu.

Domaćinstvo će postati muževno i sexy

A ko se odluči protiv robota i – djelomično – samostalno obavlja kućne poslove, želi prije svega jedno: da se zabavlja. To naravno važi i za muškarce, koji će u narednim godinama igrati sve veću ulogu u radu kućnih poslova i općenito u domaćinstvu. Razlog tome nije samo činjenica da će u budućnosti rasti višečlana i single domaćinstva, u kojima će muškarci morati voditi računa sami o sebi, već i činjenica da će muški spol općenito izgubiti na društvenoj odgovornosti. Već danas postoje bezbrojni životni koncepti, poput udruženih porodica, istospolnih veza, svjesnog nemanja djece, zajedničkog života prijatelja do starosti ili klasičnog života u dvoje (parovi), u kojima domaćinstvo sve više postaje stvar muškaraca.

Time će, pored zahtjeva kada je u pitanju kvalitet, održivi razvoj i funkcionalnost, na važnosti dobiti i inovativni dizajni, reprezentativnost i tehničke igrarije. Ne samo kada je u pitanju roštilj ili kafe aparat, već i mašine za veš, mašine za suđe i sredstva za čišćenje, koji su zaduženi da svjesno odabrani poslovi postanu pozitivni doživljaji, a pripadajući uređaji statusni simboli.

Ljepota nije sreća

I to ne samo kada je u pitanju domaćinstvo – kada je u pitanju beauty njega spolovi će se također približiti jedni drugima. Za pet do sedam godina, kako predviđaju stručnjaci, postojat će vlastita odjeljenja za kozmetiku za muškarce – u zemljama poput Japana i Južne Koreje već postoje upiti za takvo što. Izgled nikada nije bio važniji; takozvana selfie generacija za normu postavlja insceniranu ljepotu, a „Instagrammability“ (dakle, predstavljanje na društvenim mrežama) vlastitog „ja“ kao relevantno mjerilo. Sve više muškaraca je spremno posegnuti za pomagalima kako bi napravili savršenu sliku. To počinje kod make up-a i njege i ide sve do estetskih operacija. Jer dobar izgled više ne važi kao prirodom dana sreća, već kao nešto što čovjek prilagodljivo može oblikovati. Upravo to pojačava pritisak da iz sebe izvučemo ono najbolje moguće. Napor koji se u to ulaže će se u narednim desetljećima izjednačiti između muškaraca i žena.

Prirodno je novo lijepo

Prezentacija samih sebe na društvenim mrežama, porast broja filtera i programa za obradu slika će u budućnosti još više rasti – vrhunac još uvijek nije dosegnut. Upravo to će izazvati konkurentski trend: želju za autentičnošću, prirodnosti i diverzitetom. Umjesto da se trči za nedostižnim idealima, težit će se ka novim idealima. A isti postoje online za svaki ukus, svaku veličinu i svaki uzrast. Ljudi s albinizmom, transgender, modeli s protezama, problemima s pigmentacijom ili tetovaže preko cijelog tijela – sve što odudara od jednoobraznosti djeluje posebno autentično i interesantno, čak i na modnim pistama.

Jednako raznovrsna u budućnosti će biti ponuda proizvoda za njegu, koji će biti pravljeni za svakog kupca individualno. „Za pedeset godina, genetički testovi će pokazati koji pigmenti, kompleksnost, alergije i osjetljivosti preovladavaju na vlastitom tipu kože“, otkriva Lena Papasabbas u drugom IKW istraživanju budućnosti naslova „Novo lijepo.“ Prema tim spoznajama bi se automatski proizvodili proizvodi koji odgovaraju određenom tipu kože.

Dobro došli u (ne)mirovinu

Statistički gledano, životna očekivanja se svakodnevno povećavaju od četiri do pet sati. Za deset godina nadodat će se ukupno dvije godine. A izgledi su dobri, da ćemo većinu tog vremena provesti u dobrom zdravlju. Već danas je generacija 65+ vitalnija i aktivnija nego što su to bili njihovi djedovi i bake. Prema Institutu za budućnost, ovaj trend će još više rasti. U trenutku kada takozvana „generacija Y“ dostigne mirovinu, trebalo bi se više govoriti o „nemirovini“, jer mir i suzdržanost više neće biti karakteristika penzionera.

Djeca osamdesetih do ranih nultih godina odrasli su kao generacija sladokusaca – statusno razmišljanje, razmetanje i prestiž su izgubili na važnosti. Mnogo važniji su samoostvarenje i kvalitet života, svjesno uživanje i skupljanje iskustava. Takav stav pratit će ih do starosti, tako da će mnogi „free ageri“ putovati, upustiti se u nove poslovne i porodične početke te iskoristiti (ne)mirovinu da si ostvare dugo sanjane želje.

Bogat je onaj ko ima vremena

Kako bi mogao izgledati život za 50 godina? Institut za budućnost omogućava pogled u kristalnu kuglu: U budućnosti će postojati mnogi senzori koji će mjeriti ritam spavanja, prehrambeno ponašanje i raspoloženje. Ujutro niko neće morati razmišljati šta će obući, jer će govorni interface prikazati prijedlog oblačenja utemeljen na osnovu vanjske temperature i planera prije nego se „samovozeći“ automobil parkira pred ulazna vrata. A ako ste dogovorili termin kod frizera, umjetna inteligencija će izračunati koja frizura najbolje odgovara crtama vašeg lica i generisat će linkove na društvenim mrežama.

Uz to će postojati savršeno usklađen program za sport, ishranu, dodatke ishrani i kozmetiku, kojeg će algoritam individualno filtrirati, kako bi se dobio maksimum kada su u pitanju izgled, zdravlje i udobnost. A dok roboti obavljaju dosadne rutinske poslove, ostaje vam dovoljno vremena kako biste se posvetili interesantnim stvarima, kvalitetnom vremenu s najmilijima i razmišljanju o filozofskim aspektima života.

Pregled mega trendova

Od 1998. godine tim istraživača trendova, stručnjaka branše, autora i poduzetnika u Beču i Frankfurtu na Majni istražuju koje su promjene karakteristične za sadašnjost i koji se zaključci iz toga mogu izvući za budućnost. Pritom se analizira na koji način takozvani „mega trendovi“ utiču na ljude, kulturu i ekonomiju. zukunftsinstitut.de

Individualizacija
Dok klasične večeri provedene s porodicom, država i religijska pripadnost sve više gube na uticaju, raste individualna sloboda. Time raste i pritisak pri donošenju odluka, a uz to postoje mnogi prekidi, obilaznice i novi počeci tokom života.

Gender Shift
Svijet u kojem dominiraju muškarci se mijenja, a to donosi mnoge promjene u poslovnom i privatnom životu. Spolne uloge gube na obaveznosti i svako ima slobodu da se (neprestano) nanovo otkriva.

Konektivnost
Konektivnost podrazumijeva organizaciju ljudi na mreži kojom upravlja internet. Razmjena se odvija u online zajednicama, uslužne djelatnosti se dogovaraju putem portala, a u smart homeu umreženi uređaju pomažu vlasnicima u svakodnevnim zadacima.

Nova ekologija
Ekološka osviještenost u stalnom je porastu, neovisno da li se radi o prevozu, ishrani, odjeći, kozmetici ili drugim aspektima života. BIO se sada povezuje sa sigurnošću, zdravljem i visokim kvalitetom. Važna je transparentnost – aplikacije za analize se koriste za preglednu kupovinu.

New Work
Promjena iz industrijskog društva u društvo znanja promijenila je i poslovni svijet – traže se servisna orijentacija, informacije i kreativnost. Granica između privatnog i poslovnog primjetno nestaje; ipak, work-life ravnoteža važnija je nego ikad prije.

Silver Society
Društvo postaje starije, ali ljudi ostaju mladi i aktivni. Tradicionalna mirovina je iza nas, umjesto toga penzioneri aktivno učestvuju u društvenom životu, na primjer kasnim studiranjem, volonterskim radom ili produženim radnim vijekom.

Kultura znanja
Osim što raste znanje, mijenja se i način ophođenja prema informacijama. Znanje sve više postaje zajedničko dobro i globalno stanje obrazovanja sve više raste. To ne mijenja samo tržište rada već zahtijeva doživotno nadograđivanje i učenje.

Urbanizacija
Time se ne misli samo na porast gradova i promjena (životnog) prostora, već i na način življenja i razmišljanja koje karakteriše umreženost i mobilnost.

Globalizacija
Internacionalna povezanost u budućnosti će postati sve intenzivnija, bilo da se radi o povezanosti između gradova, društava, institucija ili pojedinaca. Sve veća kompleksnost sa sobom donosi izazove, ali i mnoge mogućnosti i pozitivne efekte.

Zdravlje
Kao centralni životni cilj, zdravlje je duboko ukorijenjeno u svijesti i ide ruku pod ruku sa zadovoljstvom i životnim kvalitetom. Ljudi se susreću na istoj razini sa zdravstvenim sistemom i traže životno okruženje koje potiče zdrav život.

Mobilnost
U 21. stoljeću će sve više rasti potreba za mobilnošću i sa sobom donijeti različite oblike mobilnosti. Tehnički razvoji i lične potrebe određuju kretanje kako online tako i u realnom svijetu.

Sigurnost
Kada pratimo vijesti mogli bismo reći da se svijet nalazi pred propasti – jedna kriza slijedi drugu. Pritom život postaje sve sigurniji. Ipak, društvo je pod stalnim oprezom i potreba za sigurnošću je veća nego ikad prije.