Menu

Preko brda i dolina

Vrijeme provedite u prirodi.

Home » Užitak » Sport i fitness » Preko brda i dolina - 06.2018

 

Kada običan jogging postane suviše jednoličan, postavite prepreke. Ali pripazite – put tada postaje prljaviji.

Svako ko počne da trči, mora da se uhvati u koštac s brojnim preprekama. Prvo se pojavljuje vaše drugo ja koje vam ne dopušta ni da obujete patike. Umjesto toga, pokušava da vas odvuče na neku ležaljku ili sofu. Tu je onda i problem obuće: još uvijek je nova, tijesna, niste navikli na nju i brzo postaje prepreka koju nosite na svojim stopalima. Kada napokon izađete, onda vam priroda stvara prepreke, a to su: teško premostive grane i debla, ivičnjaci ili stepenice, barice ili udarne rupe.

Prljavi i sretni: trčanje u društvu kroz blato ne samo da jača mišiće, već i osjećaj zajedništva.

Drugim riječima, posljednja stvar o kojoj jedan početnik sanja je trčanje s realnim preprekama. Nakon nekoliko godina vježbe sve već izgleda drukčije: obuća je mekana kao duša, kamenje na putu je ugodna masaža stopala, a preko prepreka preskačete kao mlada srna. Uskoro sami sebe hvatate kako napuštate uobičajene staze da biste trčali po novim terenima. Postepeno birate sve neprohodnije terene – da biste na kraju shvatili da je trčanje s preprekama upravo ono o čemu sanjate. Nasreću, sve je više ponuda za ambiciozne amatere u sportu koji rado traže prepreke pri trčanju. Kao baza često služi i parkur tokom kojeg jako često treba svladati različite nekonvencionalne vježbe spretnosti. Tako koji put treba savladati izazov blatnjave jame, koji put vještačku stijenu ili postavljenu barikadu od guma. Kod ekstremnih utrka s preprekama se preskače i preko zapaljenih plastova sijena  ili se roni kroz ledenu vodu.

Moglo bi vas zanimati

Sportski make up 

Takve manifestacije su omiljene i među gledaocima, pa izrastaju u male festivale i svojoj publici nude tematske programe. I za učesnike je važnije zajedništvo, potrebno za prelazak staze negoli vrijeme. Timski duh i zajednička iskustva postaju važniji od pobjede, važno je učestvovati i taj doživljaj podijeliti, najbolje, na društvenim mrežama na kojima se dijele slike blatom prekrivenog trkača u trenutku dok se penje uz neki konopac, pa tako ostavlja snažniji utisak od nekoga ko u tijesnoj trenerci sa svježe opranom kosom svezanom u konjski rep trči na traci koja život znači. Ovaj sport pritom može da pruži mnogo više od kolekcije fotografija. Zbog različitih i dijelom jako neuobičajenih pokreta treniraju se brojne skupine mišića. Dio zadatka može da bude nošenje lanaca, guma ili drugih teških predmeta, a omiljeno je i ljuljanje na konopcima ili na šipkama, odnosno bacanje koplja – što na sasvim drugačiji način oblikuje nadlaktice u odnosu na samo trčanje. Uz to je potrebna i izdržljivost, a važna je i ravnoteža, na primjer, prilikom balansiranja na deblu. Moderno trčanje s preprekama je započelo s utrkom Tough Guy Race, održanom 1986. godine u engleskom gradu Perton, a riječ je o jednoj od omiljenijih, najpoznatijih i najstarijih ekstremnih utrka s preprekama na svijetu koje su veliki izazov i za uvježbane parkur trkače. Iako je prijevod naziva utrke „Trčanje snažnih tipova” i mnoge žene trkači prelaze distancu od 18 kilometara, savladavajući pritom 21 prepreku. Ovdje se probijaju kroz žicu od 50 cm visine, i to kroz blato, pužu kroz tunel promjera od jednog metra, rone kroz ledene ribnjake, penju na visinu od deset metara i trče kroz vatru. Kotizacija iznosi 100 funti i njom se finansiraju dobrotvorna udruženja kao što je Britansko udruženje za borbu protiv raka ili organizacija za zaštitu životinja Mouse Farm.

Svako može joggirati u parku, ali kod utrka s preprekama u prirodi se aktiviraju sva tjelesna čula.

Ispod žice, preko vode

Na evropskom kopnu se tokom cijele godine također mogu naći brojni izazovi za trkače koji cijene težak teren. 42 kilometra i brojne spektakularne prepreke u aprilu je savladalo na hiljade ljubitelja adrenalina na Mud Mastersu u nizozemskom Haarlemmermeeru. Tako su, na primjer, morali osvojiti Pyramidenberg Toetanchamon Steps, probijajući se ispod žice kroz blato ili su se na Monkey- Barsu morali održavati iznad vode. U trci Spartan Race koja se održava u mnogim gradovima, između ostalog i u Beču, može se birati nivo težine. Spartan Spring s najmanje pet kilometra i više od 15 prepreka je dobar za početnike, ali je koriste i Elite starteri Kao probnu stazu. Prema procjeni organizatora, Spartan Super se „sa stazom dugom preko 13 kilometara i preko 20 prepreka može uporediti s bojnim poljem”. Učesnici dolaze do cilja „samo zahvaljujući svojoj jakoj volji”. Drugo ime za Spartan Beast je „grozna trka na napornih 20+ kilometara i s preko 25 prepreka” na kojoj se trkači naprežu do vlastitih granica. A kada im ni to nije dosta, mogu se prijaviti na Sparta- Endurance-Events, na primjer na Ultra Beast, s više od 40 kilometara i preko 60 prepreka, ili na Hurricane Heat 12 Hours, fizički i mentalno naporan Teambuilding s individualnim zadacima.

Trčanje u dobrotvorne svrhe

I kod Celtic Warrior Dirt-Runa u Celindofu se također nude različite dužine staza i različiti nivoi prepreka. Početnici startaju sa sedam, a iskusni i 50 kilometara. Pritom ih „koči” 360 umjetnih i prirodnih prepreka, među kojima i jedno jezero. Kod mnogih utrka s preprekama se, uz zabavu i sport, radi i o nekom višem cilju. Celtic Warrior nije izuzetak, baš kao ni Muddy Angel, prva europska utrka po blatu za žene koja se već nekoliko godina održava u brojnim gradovima Njemačke, Zürichu i Beču. Moto ove manifestacije, čiji se dio prihoda izdvaja za organizaciju koja se bori protiv raka dojke i brigu o pacijentima s ovom bolešću, glasi: „Rak se bori prljavo – to možemo i mi.” Mogu se prijaviti učesnici svih nivoa fitnessa, bilo da ste mladi ili stari, bilo da trčite ili hodate. Pet kilometara dugi parkur s duhovitim i blatnjavim preprekama, se prelazi zavisno od lične kondicije, a učesnici mogu da povedu svoje sestre, majke, kćeri, prijateljice, komšije i kolegice. Faktor zabave u grupi još je veći.

Sve je suvišno ekstremno?

 

Ako neko želi ležernije prići cijeloj stvari i pritom prvo malo trenirati za utrku ili ako se jednostavno ne želi uprljati blatom, svakako se ne mora odreći svega. Prema uzoru na dobre stare trim-staze, danas se na mnogim mjestima u šumama, ali i gradskim parkovima, razvija fitness-parkur. Uz to, sve češće se otvaraju takozvani motorički parkovi, na primjer u Beču, njegovim okruzima 10 i 22, kao i razni kalistenički parkuri, na primjer u Runtastic Fitness parku u Linzu ili u narodnom vrtu Workout Arena u Grazu. A ako u blizini nema nijedne fitness dvorane, trčanju sa preprekama ništa ne stoji na putu. Na kraju krajeva, sve je i u urbanom i u seoskom okruženju već uređeno s preprekama od balvana, drveća, ribnjaka i potoka u šumi, pa sve do klupa u parku, stepenica i gradskih zidina. Uz malo kreativnosti i sami možete da sastavite svoju putanju s preprekama. Sve što vam je još potrebno je nekoliko ljudi spremnih na fizički izazov, s kojim možete prevazići sve prepreke. A ako niko nema vremena? Ostaje ono vaše drugo ja, koje postaje sve vjerniji pratitelj.

Ovdje postaje grubo

Utrka s preprekama

toughguy.co.uk
celtic-warrior.at
muddyangelrun.com
mudmasters.de
myraceland.com/en/
oviratlon.si
spartanrace.hr
tvrdak.sk

 

Motoriči i avanturistički parkovi

motorikpark-wien.at
motorikpark.com
glavanipark.com/en

Kalistenički parkur

  • calisthenics-parks.com

Motivacijska lista

Dodatni trening

Prema gore
Koristimo kolačiće radi optimalnog prikaza webstranice. U postavkama svog browsera možete deaktivirati korištenje kolačića.OK