Active Beauty
Zašto su nam potrebne žene u „muškim“ poslovima

Danas se još uvijek veoma malo žena bavi klasičnim, ali bolje plaćenim „muškim“ poslovima.

Zašto su nam potrebne žene u „muškim“ poslovima

Svake godine maturira i završi fakultet više žena nego muškaraca. Ipak, prije ćemo ih pronaći da rade na slabo plaćenim poslovima, rade pola radnog vremena i zarađuju manje novca od muškaraca. To se mora promijeniti.

Statistika pokazuje: Neravnoteža započinje već kod izbora obrazovanja. Djevojke najčešće upisuju socijalno-pedagoške škole, dok momci upisuju tehničke. Žene biraju studij u polju društvenih i prirodnih nauka kao i umjetnosti, dok su samo četvrtina apsolvenata tehničkih i elektrotehničkih fakulteta žene. Razlog tome su rodne podjele, a koje nalažu društvene norme.

„To u konačnici vodi do toga da imamo premalo ženskih uzora“, kaže Andrea Huemer, voditeljica projekta FiT („Frauen in Technik und Handwerk“ – „Žene u tehnici i zanatima“) u uslužnom centru za žene „Frau&Arbeit“ („Žena i posao“) u Salzburgu.

Osim toga, mnoge firme još uvijek nisu „spremne“ zapošljavati veći broj žena. Obavezujuća kvota zapošljavanja žena iznosi 30% i do sada se ista praktikuje samo u nadzornim odborima preduzeća koji se bave berzom te firmama sa preko 1.000 zaposlenika.

Osim toga, svaka žena može raditi sama za sebe. Jer često nedostaje samopouzdanje, posebno kada su u pitanju pregovori oko plate ili mogućnosti napredovanja. Razlog tome je između ostalog i to da žene imaju velika očekivanja same od sebe. „Žene žele znati sto posto od onoga što se na određenom poslu traži“, kaže Claudia Weiß iz „Frau&Arbeit“. A pritom je u centru utvrđeno: Žene i muškarci imaju jednake sposobnosti – žene uopće ne kaskaju za svojim muškim kolegama. U to je uvjerena i Vera Szalay.

Četrdesetčetverogodišnjakinja radi kao mašinovođa u ÖBB-u. U strukovnoj izobrazbi je bila jedna od četiri žene među 17 učesnika. Danas samostalno vozi na svojoj „stalnoj ruti“ od Beča do Payerbacha. U njenom poslu odlučujući su tačnost, sigurnost i pouzdanost. „Sama sam kada vozim, a to znači da moram samostalno djelovati i snositi odgovornost – a to mi se sviđa“, kaže Szalay. „Osim toga, ne smijem se unervoziti. Neovisno šta se dogodi, moram ostati mirna i biti sposobna odmah reagovati.“
Nažalost, sve žene i nemaju tako zdravo samopouzdanje kao što to ima Szalay. Pritom neke firme cijene tipične „ženske“ jake strane poput fleksibilnosti, organizovanost ili komunikativnost, čak se računaju i kao „dodatne kvalifikacije“.

Ne podcjenjujte svoju vrijednost

Žene trebaju stajati iza svoje želje za dobrom zaradom. „Vrijeme je da jasno kažu: Želim primanje koje osigurava moju egzistenciju, od kojeg mogu dobro živjeti, koje me čini nezavisnom od partnera i koje mi omogućava penziju dostojnu čovjeka“, kaže Weiß.

„Žene bi se trebale informisati o različitim mogućnostima za zapošljavanje i kategorički ne odbijati poslove tehničke prirode“, preporučuje Huemer. Pozitivan primjer za to jeste dvadesetosmogodišnjakinja Yamit Yahakobov-Aronbaew. Prije dvije godine osnovala je firmu „SchlüsselEva“ – bravarice za žene. Ovom uslugom popunjena je „tržišna rupa“. „Mnoge žene se osjećaju sigurnije kada im dođe žena koja će im otključati vrata“, kaže mlada poduzetnica. Kako biste se probili u svijetu u kojem dominiraju muškarci, ona preporučuje da ni u kom slučaju ne smijete sumnjati u sebe. „Ne vidim da postoje granice, samo zato što sam žena.“

Žene koje dijele taj stav i sebi žele stvarati nove poslovne perspektive trebaju prema preporuci Weiß uraditi test u vezi sa interesima kada je u pitanju posao. Takav test može ukazati na sposobnosti, kojih možda i nismo svjesni.

Možda će onda za nekoliko godina statistika pokazati porast zaposlenih žena u poljima automehanike, motomehanike, tehnike i IT sistema.

Intervju sa Gerlinde Hofer, BP Austrija

“Nijedno preduzeće ne može odustati od potencijala kojeg nude žene.”

Od 2014. godine, Gerlinde Hofer je prva žena direktor BP Austrija, gdje radi već 35 godina. U intervjuu otkriva koje su odlike bile prijeko potrebne na njenom razvojnom putu i savjetuje žene kada je u pitanju njihov poslovni put.

Gđo Hofer, šta Vam je pomoglo na poslovnom putu kojim inače koračaju muškarci?

Prije svega su ključni sposobnost i spremnost ponekad i više raditi. Ali i volja za promjenom, da ostatak života budemo otvoreni za feedback i kritiku, da budemo svjesni sebe i svoje volje da nešto postignemo. Za dobru saradnju potrebna je dobra „umreženost“ u preduzeću, koja će poslije biti ključna kada su u pitanju kompleksni projekti. Žene su tada često suzdržane i ne usuđuju se dovoljno – i sama na ovom polju nisam profesionalac. Ipak, mogu dati savjet da vam cilj uvijek bude pred očima i da zadatke obavljate samopouzdano.

Zašto su, prema Vašem mišljenju, žene i dalje nezastupljene na klasičnim „muškim“ poslovima?

Žene su polako počele da sustižu muškarce, čak i u takozvanim „muškim“ poslovima počele da prednjače. Općenito ne volim tu podjelu na „muške“ i „ženske“ poslove. Granice polako nestaju i to mi se sviđa. Žene mogu biti dobre kada je u pitanju tehnika, a muškarci jednako dobri kao radnici u vrtiću! Važno je da uživamo u onome što radimo. Ono što rado radimo – dobro radimo. A kada nešto dobro radimo, uspjeh je zagarantovan.

Koje poslovne savjete imate za žene kako bi se razvile u „muškim“ poslovima i tu dostigle voditeljske pozicije?

Sigurna sam da ćemo u budućnosti viđati sve veći broj žena na voditeljskim pozicijama – u svakoj branši. Samopouzdanje je važan faktor – ponekad i odlučujući u karijeri. Stoga pozivam svaku ženu da od svog preduzeća traži stvari koje će joj olakšati poslovanje, ali i pomoći da odluči o svome poslovnom putu. Nijedno preduzeće si u budućnosti neće moći priuštiti da odustane od potencijala kojeg nude žene. A ako preduzeća to ne mogu shvatiti sama, onda im mi žene moramo na to ukazati. Jer žene mogu jednako mnogo kao i muškarci – i obratno. Svaki i svaka može biti uspješan i uspješna u svakoj branši.