Active Beauty
Zeleni čaj i njegov učinak: Šta je zaista istina?

Dobar je u borbi protiv raka, pri mršanju i smanjenju bora. U čemu je tajna?

Zeleni čaj i njegov učinak: Šta je zaista istina?

Ispijanje čaja je zdravo. Upravo zeleni čaj se hiljadama godina smatra jednom od najvažnijih ljekovitih biljaka. Svakodnevica, prije svega u azijskom podneblju je nezamisliva bez ovog zelenog zlata! Od ispijanja čaja za imunolški sistem do mršanja poticanjem metabolizma: Lubitelji zelenog čaja smatraju da ima bezbroj pozitivnih učinaka za zdravlje. Ispitali smo saznanja o učinku zelenog čaja i pojašnjavamo najvažnije mitove.

Da li ste znali da…?

..da su listovi  zelenog i crnog čaja zapravo isti? Razlika: kod zelenog čaja jeste ta da listovi nisu fermentirani, već samo prženi i sušeni. Na taj način ostaje zelena boja i mnoge u njima sadržane sekundarne biljne tvari. Upravo ove sekundarne biljne tvari su odgovorne za pozitivno djelovanje na naše tijelo.

 

Činjenica ili mit: Ovako doista djeluje zeleni čaj

Zeleni čaj u borbi protiv bora

  1. Da. Na osnovu sadržanih antioksidanasa koji se bore protiv slobodnih radikala koji su odgovorni za starenje kože.  Pritom protivupalnim djelovanjem poboljšavaju izgled kože. Čak je i Beauty industrija uočila pozitivne efekte zbog čega je sve više proizvoda za njegu kože obogaćeno ekstraktom zelenog čaja.

Zeleni čaj nas čini vitkim

  1. Da. Jednostavno piti zeleni čaj i kilogrami se tope? Naravno ne (sasvim). Činjenica je: Zeleni čaj pospješuje sagorijevanje masnog tkiva i pokreće metabolizam. Studije provjeravaju još da li već nekoliko šolja čaja dnevno zaista dovode do sagorijevanja masti u tijelu. Ko dugoročno želi smršati, trebao bi staviti akcenat na smislenu promjenu ishrane i sport.

Zeleni čaj u prevenciji raka

  1. Ne. Postoji bezbroj objavljenih radova i istraživanja na temu zelenog čaja i njegove sposobnosti prevencije raka. Dosadašnja saznanja pokazuju da zeleni čaj ne smanjuje rizik umiranja od raka. Za šta postoje naznake: Određeni sastojci pomažu u borbi protiv kancerogenih ćelija. Na taj način se možda može smanjiti rizik oboljievanja od raka, ali jasnih dokaza za to nema.

Zeleni čaj može smanjiti rizik od kardiovaskularnih oboljenja

  1. Vjerovatno da. Istraživanja daju povod za nadu: Zeleni čaj utiče na rizične faktore kardiovaskularnih oboljenja, budući da povoljno djeluje na vrijednosti holesterola i krvnog pritiska. Ljubitelji zelenog čaja u prosjeku žive duže, jer rjeđe obolijevaju od kardiovaskularnih oboljenja i umiru od srčanog infarkta. Međutim, uzmite ovo s oprezom, jer stopostotna poveznica uzroka i učinka se ne može dokazati.

Budilnik: Zeleni čaj podjednako efektan kao i kafa

  1. Da. Zeleni čaj isto kao i kafa sadrži kofein. Međutim, efekt je sasvim drugačiji, budući da se kofein u zelenom čaju postepeno oslobađa.  Razbuđivanje će uslijediti vremenski nešto kasnije, ali će zato duže trajati. Prednost čaja: Blagonaklono djeluje na želudac i na osnovu sadržanog teanina čini nas manje nevoznim od svog smeđeg konkurenta!

Znači, jednostavno piti na litre zelenog čaja?

  1. Ne.  Ukoliko dnevno, u razmacima, redovno pijete tri do četiri šolje čaja profitirat ćete od njegovog blagotvornog, zdravog djelovanja. Sadržani kofein i tanini mogu izazvati aritmiju, nesanicu i probleme s želucem. Zbog toga ne treba pretjerivati s dozom.