Menu

Sportski tipovi iziskuju njegu

Uz odgovarajuću njegu bavljenje sportom bit će još zdravije.

Home » Ljepota » Sportski tipovi iziskuju njegu - 05.2017

Znojenje pogoduje našem zdravlju, ali i ljepoti. Uz odgovarajuće proizvode za njegu prije i nakon sporta ovaj efekt možete poboljšati. Donosimo naputak za njegu prije i poslije tjelovježbe koji će pojasniti zašto je to tako.

Ujutro otrčite jedan krug, potom se biciklom odvezite na posao, a navečer vježbajte ili plivajte. Sve su to dobre ideje jer sport ne samo da će vas održavati mladima i u formi nego će omogućiti da bolje izgledate. Ako redovito vježbate pobrinut ćete se za to da vaša koža izgleda ljepše jer se tijekom sportske aktivnosti tkivo puni kisikom, dobro je prokrvljeno i zategnuto.

To opet djeluje pozitivno na razinu kisika u krvi. Tako se odumrle stanice kože i slobodni radikali mogu brže transportovati iz organizma, a uz to naše tijelo znojenjem brže razgrađuje ostale štetne tvari u organizmu. Ishod je zategnuto vezivno tkivo i svjež, roskast ten. Ukratko: znojenje nas čini ljepšima.

Zašto se znojenje brine za zdravo hlađenje tijela?

Znojenje je nešto poput klima uređaja u našem organizmu. Znoj reguliše tjelesnu temperaturu tako što rashlađuje tijelo kada je odviše vruće. To funkcioniše i obrnuto. Čovjek ima dva do četiri milijuna znojnih žlijezda raspoređenih po cijelome tijelu.

Možemo utjecati na njihov rad: sportaši se u pravilu više znoje od ljudi koji se ničim ne bave jer i znojne žlijezde potpadaju pod utjecaj treninga. Što se više bavimo sportom to se više i brže znojimo. Tako je prirodno regulisano, a ne smijemo zaboraviti ni još jedan važan efekt: znojenje pridonosi očuvanju vrste jer znoj ispod pazuha djeluje tako da privlači suprotan spol što su dokazala znanstvena istraživanja.

Kako bi optimalno iskoristili te prednosti, ljudi koji vole boraviti vani kao i ljubitelji plivanja te svi drugi sportaši trebali bi prije i nakon treninga optimalno štititi i njegovati kožu. Od vrste same sportske aktivnosti te o individualnom stanju i tipu kože ovisi i odabir odgovarajuće njege. Tako suha koža treba drukčiju vrstu njege u odnosu na mješoviti tip kože.

Priprema je sve

Prije no što se uopće počnete znojiti, idealno bi bilo očistiti kožu. Tako oslobađate pore pa koža može bolje disati te propuštati znoj. Važno je izbjegavati proizvode koji sadrže parafine jer začepljuju pore, a to ne samo da smanjuje pozitivan efekt koji znoj ima na koži nego čak može uzrokovati nadražaje, prištiće i upale.

Svi sportaši koji borave vani, morali bi u fazi pripreme dodatno obavezno nanijeti proizvod za zaštitu od sunca. Ljeti se krema treba nanijeti na sve dijelove kože izložene suncu, a zimi je dovoljno nanijeti zaštitu samo na lice. Opeklinama od sunca najpodložniji su dijelovi na licu kao što su: uši, nos, kapci, usne, brada te dijelovi glave koji nisu prekriveni kosom.

Preporuka: opekline od sunca možete zadobiti i kada sunce nije odviše intenzivno pa zato uvijek mislite na odgovarajuću zaštitu.

Podrazumijeva se da je kod sportova poput brdskog penjanja ili bicikliranja potrebno češće nanositi sredstvo za zaštitu od sunca višeg faktora nego kada joggiramo ili vozimo bicikl. Dobro je znati da na svakih 1.000 metara visine raste i intenzitet zračenja sunca za oko 20 posto. Za sportaše su osmišljeni posebni proizvodi za zaštitu. Lagani gelovi i sprejevi sadrže više vode i manje masti od uobičajenih krema. Oni sprečavaju da se znojimo ispod kreme što uzrokuje podražaje kože.

 

Čišćenje nakon vježbanja je važno

Nakon sportske aktivnosti idemo pod tuš, no tek nakon faze mirovanja koja traje od 10 do 15 minuta. Toliko je potrebno tijelu kako bi smanjilo povećanu razinu proizvodnje znoja. Ako ne prođete tu fazu, nakon tuširanja znojit ćete se još i više nego prije. Ne zaboravite na još jednu stvar – nemojte koristiti odviše toplu vodu. Prevruća voda šteti koži jer odstranjuje lipide s površine, čineći je tako suhom. Da biste na površini kože zadržali kiseli zaštitni sloj, najbolje rješenje je kratak tuš s ugodnom mlakom vodom. To će opustiti površinsku napetost i spriječiti upalu mišića.

Blagi, pH-neutralni gel za tuširanje najprikladniji je za čišćenje kože i kose jer odstranjuje znoj, mineralne soli i prekomjernu masnoću. Dodatno umiruje kožu i hidratizira je. Pri izboru gela za tuširanje možete kombinovati različite. Neki muškarci nakon sporta trebaju energizirajući gel za tuširanje kako bi se osjećali svježima i razbuđenima. Arome poput ružmarina, metvice ili limuna pritom djeluju tako da razbuđuju osjetila pa se ubrzo opet osjećamo u formi. Za užarene glave tu su gelovi za tuširanje s efektom hlađenja. No i dobri stari tuš s naizmjeničnom toplom i hladnom vodom nakon sporta opravdano je rješenje. Jača krvožilni sustav, ali i imunitet u tijelu. Ako želite pobijediti sami sebe, na kraju tuširanja obavezno morate uključiti samo hladnu vodu jer se tako dodatno potiče prokrvljenost što ima snažno osvježavajuće djelovanje.

Njega vraća hidrataciju

Nakon tuširanja tijelo je potrebno temeljito osušiti. Tako ćete spriječiti da ostatak vlage ispari uslijed čega bi se koža isušila. Nemojte zaboraviti ni stopala i prostore između nožnih prstiju. Najvažnije u njezi sportaša je vraćanje vode koju gubimo znojenjem. Ovisno o tipu kože mogu nam pomoći losioni ili ulja za tijelo kako bi stabilizirali razinu vlage u koži. Kroz proširene pore aktivne tvari dubinski prodiru u kožu i djeluju učinkovitije.

Ako imate normalnu kožu, možete koristiti mlijeko za tijelo ili osvježavajući losion za tijelo. Suhoj koži treba bogata krema. Proizvodi koji sadrže ureu ili glicerin osobito dobro vežu vodu i pritom njeguju kožu. Ako ste skloni napetosti u mišićima, osjetljiva mjesta možete masirati njegujućim uljem od arnike s učinkom zagrijavanja i sprečavanja osjećaja napete kože.

Za osobe koje se na vanjskom prostoru bave sportskim aktivnostima, prirodni gel s aloe verom je obavezan. Zahvaljujući laganoj teksturi njeguje kožu, intenzivno hidratizira i idealan je za upotrebu nakon sunčanja. Od dezodoransa najbolje su varijante bez alkohola, parfema ili aluminijskih soli. Ako se ne znojite prekomjerno, najbolje je da ne koristite anitranspirante te vam u tom smislu želimo uspješno znojenje!

 

Podijeli
Prema gore
Koristimo kolačiće radi optimalnog prikaza webstranice. U postavkama svog browsera možete deaktivirati korištenje kolačića.OK