Menu

Vodič za parfeme: Kako djeluju mirisi

Svježina za nos

Home » Ljepota » Vodič za parfeme: Kako djeluju mirisi - 01.2019

Energija, snaga, samopouzdanje i strast nije samo nešto čime zračimo, već i način na koji možemo mirisati. Za isto nam je samo potreban odgovarajući parfem.

Svježina za nos

Zdrava odrasla osoba u jednom satu udahne hiljadu puta. Pri svakom udisaju udahnemo i različite mirise, koje u nosu dočeka 30 miliona mirisnih ćelija i analizira 350 različitih receptora. To nije mnogo, uzimajući u obzir da psi imaju deset puta toliko mirisnih ćelija i trostruko više receptora. Ipak je dovoljno da razlikujemo 10.000 različitih mirisa. Isti mogu izazvati simpatije ili osjećaje ljubavi, biti zaduženi za jutarnju svježinu i poletnost ili poboljšati učinkovitost. Sve u zavisnosti od toga koji osjećaji u nama dominiraju i koje reakcije u mozgu izazivaju.

Miris uspjeha

Posebnu ulogu igra miris tijela, jer iznosi posebnu poruku. On okružuje svoga nosioca u radijusu od jednog do dva metra i sadrži mnogo informacija o njegovom genetičkom profilu. Starost i zdravstveno stanje komuniciraju se putem mirisa, jednako kao i informacije o tome koliko smo sretni, preplašeni ili pod stresom. Za izbor partnera ovaj takozvani „Odor Print“ je veoma važan, jer vodi nesvjesno do kandidata genetičkog profila koji obećava zdrave potomke. Ali i u prijateljskim i poslovnim odnosima veoma je važno da li nekoga možemo dobro „namirisati“ – isto ima veliki uticaj na viđenje osobe. Miris tijela se ne da zavarati, bez obzira koliko bismo željeli da se dopadnemo osobi koja stoji nasuprot nas.

Uz odgovarajuće mirisne note u parfemu možemo, ipak, mnogo toga izazvati. Na vratu, ručnim zglobovima, grudnom području ili na kosi, umjetne arome mogu odvratiti pažnju od mirisa tijela. Umjesto tjelesnih mirisa izazvanih stresom i neugodnostima, provući će se na primjer svježe Chypre note do nosa osobe sa kojom razgovaramo i odmah ćemo djelovati kompetentnije. Citrusne pomalo drvenaste note asociraju na samopouzdanje, poslovnu orijentaciju i želju za uspjehom. Nije ni čudo da su takvi parfemi popularni u poslovnom svijetu. Njihovu jačinu i stabilnost moguće je naglasiti začinjenijim notama.

A ko u kancelariji želi proširiti dobro raspoloženje, posegnut će za parfemom sa petitgrainom (mirisom gorke narandže). Njihov miris ljudi povezuju sa ljetom i suncem te se isti pozitivno tumači.

Miris trenira duh

Prava aroma može postići mnogo toga za karijeru, ne samo na razgovoru za posao i u susretu s kolegama. U radnoj svakodnevnici odgovarajuće mirisne note mogu doprinijeti povećanju radne učinkovitosti. Prema istraživanjima, miris jasmina potiče aktivnosti mozga, menta poboljšava koncentraciju, a ruzmarin i bergamota se koriste za razbistravanje uma i povećanje koncentracije. Kompozicije s vetiverom imaju umirujuće dejstvo.

Nezavisno od mirisa, mirisanje kao čulni postupak predstavlja dobar trening za duhovni fitnes. Medicinar Thomas Hummel iz Dresdena koji se bavi djelovanjem mirisa i gubitkom mirisne sposobnosti preporučuje da se dnevno pomiriše pet do deset različitih mirisa, kako bi nos i duh bili fit te kako bi se pojačao osjećaj blagostanja.

Mirisi koji razbuđuju

Ispravni izbor mirisa može olakšati život i u drugim sferama svakodnevnice – ne samo na poslu. To počinje već ujutro kad ustajemo. Zeleni i citrusni mirisi važe kao „razbuđivači“ pa su stoga dobar izbor za sve one koji ujutro imaju poteškoće da se razbude. Ko nanosi takve mirisne note djeluje svježije i dinamičnije te crpi novu energiju za sebe. Jednako oživljavajuće djeluju i zeleni čaj i kafa. I to ne samo kada se piju, već i kada se pomirišu.

Slično je i sa slatkim notama poput čokolade, vanilije ili karamele, jer pomoću njih možete otjerati loše raspoloženje. Sam miris će izazvati osjećaj euforije, bez obzira što nam na primjer i nije pri ruci. Stoga su takozvani gurmanski parfemi odlični pratioci za turobne dane. Pozitivni popratni efekt jeste da i pomoću njih možete zavarati glad.

Mirisi za opuštanje i relaksaciju

Za mirne i opuštene trenutke lavanda je pravi izbor. Ona ne pomaže samo kod teških termina i sastanaka, već i navečer kada se jednostavno želimo opustiti. Lavanda je jedan od najviše istraživanih mirisa. Tako je pri mjerenjima električne aktivnosti kore mozga (EEG) utvrđeno da lavanda pojačava alfa oscilacije koje su jasan znak opuštanja. Osim toga, naučnici su saznali da kod anksioznih poremećaja ima gotovo jednako dejstvo kao i lijekovi.

I drugi mirisi imaju nevjerovatne efekte na tijelo i psihu. Tako je na primjer miris zelene jabuke idealan za osobe koje imaju strah od zatvorenog prostora. U parfemima ovaj miris djeluje oslobađajuće, jer nesvjesno podsjeća na prostranost prirode, a u osvježivačima je savršen za male prostorije. Isto važi i za prozračne, lagane ozonske note i vodene mirise, koje pri inhalaciji podsjećaju na more i odmah izazivaju osjećaj slobode i nezavisnosti.

Mirisi koji podmlađuju

Efekt koji miris izaziva, razlikuje se od osobe do osobe. Ponekad zavisi od starosne dobi ili nacionalne pripadnosti. To je zbog toga što su ljudi određenih mirisa doživjeli različita iskustva. U Aziji se pomoću namirnica asociraju drugačije arome nego u Evropi. Šta kod jednih izaziva apetit, druge može odbijati.

Na pitanje koji mirisi podmlađuju također ne može biti odgovoreno paušalno. Jer to su najčešće mirisi koji podsjećaju na vlastitu mladost. U jednom američkom istraživanju, osobe iznad 60 godina posebno su sentimentalno reagovale na miris pokošene trave, dok isti kod mlađe usporedbene grupe nije izazvao oduševljenje. Osobe starosne dobi 20 do 30 godina reagovale su posebno sentimentalno na miris markera, na određene deterdžente ili na miris plastelina. Što se tiče vanjskog izražaja mirisa, u kategoriji mirisa koji podmlađuju jedan se posebno ističe. Kako je pokazao eksperiment mirisnog stručnjaka Alana Hirschea, žene koje nose miris grejpa procijenjene su od strane muškaraca kao šest godina mlađe nego što zapravo jesu. Stoga ovaj miris izaziva posebno dobro raspoloženje kod žena.

Miris za samoću u dvoje

Kao najbolji parfemi za flertovanje također važe voćne note. One zrače životnom srećom i energijom te izazivaju pozitivne osjećaje. Breskva i ananas posebno su dobri pri izboru partnera, dok osobe koje nose miris ribizle i kruške signaliziraju spremnost na avanture i zabavu.

Žene koje nose cvjetne mirisne note djeluju ljupko i romantično. Jasmin i iris djeluju očaravajuće, orhideja tajanstveno, a pačuli i ruža predstavnici su velike ljubavi. Osim cvjetova i voća, postoji i među orijentalnim i drvenim mirisnim notama onih koji su zasebni umjetnici zavođenja. Sandalovina, mošus, amber, cimet i vanilija poznati su kao afrodizijaci, kako kod žena tako i kod muškaraca.

Svog genetičkog partnera iz snova ne možete propustiti bez obzira na mnoge erotske mirise, tvrdi Hans Hatt, stručnjak za mirise na univerzitetu u Bochumu. Ako taj neko prođe pored vas dovoljno blizu, mirisni receptori reaguju – bez obzira na druge arome koje osjetite.

Prijedlog knjiga na temu mirisi

Tajna moć mirisa: Zašto bismo više trebali vjerovati čulu mirisa – Robert Müller-Grünow, Olaf Köhne i Peter Käfferlein.
Knjiga koja ne navodi samo naučne činjenice, već i na zanimljiv način objašnjava kako percipiramo mirise i koji uticaj isti imaju. Vježbe mirisanja, savjeti i interesantne anegdote iz branše mirisa također su integrisane u ovu knjigu.

Mademoiselle Coco i miris ljubavi – Michelle Marly.
Roman o modi, parfemu i jednoj doista iznimnoj ženi: Dvadesetih godina prošlog stoljeća Coco Chanel u Parizu važi kao modna ikona, cijeli grad je naprosto lud za njenim kreacijama. Ali onda, njen ljubljeni umire i Madmoiselle Coco pada u duboku rupu. Novu životnu hrabrost pronalazi u kreaciji svojih parfema…

Parfem – Patrick Süskind.
Pravi klasik, kojeg treba pročitati svaki ljubitelj mirisa, jeste bestseller iz 1985. godine. Ljubav, ubistvo i neobični parfem su sastojci romana, čija se radnja odigrava u 18. stoljeću u Francuskoj i koji priča dirljivu i uzbudljivu priču neobičnog Jean-Baptiste Grenouille.

Prema gore
OKViše informacija