Menu

Pijte više soka!

Za energiju.

Home » Užitak » Prehrana » Pijte više soka! - 02.2018

Prirodni sokovi za snagu od povrća, voća i super hrane čiste organizam od otrova i, gutljaj po gutljaj, vraćaju vam dobro raspoloženje i bolji osjećaj u vlastitom tijelu

Osobe koje nakon unosa obilnih obroka tokom praznika žele uspostaviti protutežu, mogu to učiniti već za nekoliko dana pomoću tretmana sokovima, a da ne ugroze probavu. Za to su idealni svježe cijeđeni sokovi. Budući da omogućuju unos hranjivih sastojaka koji dodatno ne opterećuju organizam, vaše će se tijelo automatski početi oslobađati od otrova tim intenzivnije što manje budete unosili krutu hranu.

Šta sokovi mogu?

Kada nešto jedemo, jednostavno pokušavamo utoliti glad, pa tako na brzinu pojedemo hrenovku u pecivu, kesicu čipsa… Dobre dvije trećine ukupnog broja kalorija unesenih u organizam u zapadnom svijetu potiču od zasićenih masnih kiselina, šećera i bijelog brašna. „Zavaramo li organizam tim praznim kalorijama i uskratimo li mu unos važnih hranjivih tvari, izvjesno je da ćemo ubrzo ponovo osjetiti glad,” pojašnjava Julie Morris, savjetnica za prehranu i autorica brojnih savjetnika o toj temi. „Mnogi ljudi unose u organizam puno više kalorija od svoje dnevne potrebe kako bi osjetili povećanju energiju.” Sokovi su sretna varijanta jer nude zgusnute esencijalne hranjive tvari s malo kalorija i imaju brojne dobre strane koje nedostaju standardnoj prehrani zapadnog svijeta.

Je li bolje unositi cijelo voće i povrće

Zašto ulagati napor i cijediti sok za tretman, a zatim još i dio ploda (drop) baciti kada bismo mogli lijepo pojesti cijeli plod voća ili povrća? Najvažniji razlog je to što tretman sokovima rasterećuje probavni sistem. Ako pojedete jabuku ili rajčicu, onda je dio hranjivih mikrosastojaka vezan za vlakna. U složenom probavnom procesu, što zavisi od toga koliko smo dobro sažvakali hranu, mikrosastojci se moraju odvojiti od vlakana, a u tome gotovo pa nikada ne možete potpuno uspjeti.

Odmor za crijeva

Pročišćavajući tretman sokovima omogućuje probavnom sistemu da si priušti malu pauzu, ističe Morris: „On želucu i crijevima pruža dobrodošlu mogućnost da se, zahvaljujući brojnim prehrambenim mikrotvarima iz sokova, oporave od brojnih ukusnih opterećenja koja smo unosili u svoj organizam tokom decembra i januara.
„Tretman sokovima znači pauzu od svakodnevnih prehrambenih navika u kojoj određeno vrijeme u organizam unosimo pretežno sokove. Optimalno je tretman nadomjestiti obilnom količinom negazirane mineralne vode ili vodom iz česme ako je dobre kvalitete.

Tretmanu sokovima ne bismo trebali pristupati kao strogom programu koji će nam omogućiti da skinemo nekoliko kilograma te da imamo blistavu kožu, smatra stručnjakinja. „Uskratimo li tijelu na duže vrijeme takozvane prehrambene makrotvari kao što su bjelančevine, masti i ugljikohidrati, mogli bismo imati zdravstvene probleme.”
Morris predlaže da tretmane sokovima primjenjujemo najviše pet dana jer je njihovu dugoročnu primjenu s jedne strane teško izdržati, a s druge strane često dovodi do jo-jo efekta, slično kao i kod mnogih dijeta. „Isprva ćemo osjetiti slabost i frustraciju jer nećemo ni moći izdržati.” Povremeni tretman sokovima koji traje nekoliko dana, regeneriše i donosi novu energiju: „Neće vam poremetiti svakodnevicu, a neće vas ni baciti na štrudlu zbog osjećaja jake gladi.”

 Novi početak za osviještenu prehranu

Mnogima je tretman sokovima polazna tačka da bi se prebacili na nove prehrambene navike koje ne uključuju nutritivno osiromašene namirnice poput malih zalogaja između obroka i brze hrane. Stručnjakinja daje dobar savjet: „Nema bolje pomoći na samom početku tog nauma od same pripreme sokova.” Prije nego što započnete tretman, od velike će pomoći biti ako razmislite šta s njim želite postići: „Oslobađanje organizma od otrova zvuči jako primamljivo i nerijetko se na to oslanjamo jer želimo postići univerzalno rješenje za sve zdravstvene probleme.” Ali istina je da je „oslobađanje od otrova” moguće, ali neće preko noći postići čudotvorne rezultate. „Ako ponude koje uključuju tretmane, sadržavaju impresivna obećanja, od njih treba podalje držati prste”, ističe Morris. „Osim toga, ako je moguće, program ili recepte treba prilagoditi vlastitim potrebama.”

Najbolji sastojci

Ako tokom dana popijete veću količinu sokova, onda bi se ta mješavina trebala sastojati od zelenih sokova, sokova od korjenastog povrća i sokova od voća. „Brojno voće prirodno sadrži jako puno šećera. Zato su za pravljenje tretmana najprikladniji povrće i voćne sorte koje ne sadrže puno šećera,„ ističe Morris. Među osnovne sastojke ubrajaju se jabuka, kruška, dinja, celer, slatki krompir, bundeva, dioskoreja, mrkva, cvekla, pastrnjak i različito citrusno voće – što je odabir regionalno i sezonski specifičniji to bolje.

Julie Morris vjeruje da tijelu godi kratka pauza bez unosa krte hrane jer se probavom troši puno energije. „Budući da je sok već u tekućem stanju, tako tijelu štedi određenu energiju koja se može iskoristiti za nešto drugo,” tvrdi. Ali Morris tvrdi da tokom tretmana sokovima možete jesti i krutu hranu da biste reducirali osjećaj gladi. Lagani obroci pomažu i nakon što vrijeme primjene tretmana prođe jer prijelaz na krutu hranu neće imati previše ekstremno djelovanje.

Julie Morris, autor

“Važno je pomno birati namirnice.” Jako su dobar odabir male porcije biljnih namirnica poput jabuke ili male šoljice kvinoje s avokadom. Uz porciju voća i povrća tretman sokovima možete obogatiti salatama, juhama, orašastim plodovima pa čak i sirovom čokoladom..

 

Najbolji pratilac kroz život

Ako uz sokove želite unositi u organizam i drugu hranu, onda bi se ona u najboljem slučaju trebala sastojati od jednostavnih, prirodnih prehrambenih sastojaka.

POVRTNE JUHE
Od svježeg soka mrkve, celera ili špinata pomiješanog s avokadom i malo soli možete napraviti zasitan obrok. Dobri su još i miso juha ili pire od povrtne juhe.
SALATA
Salata od izdanaka te zelena salata u ovom su slučaju najprikladniji izbor, a ne treba zaboraviti ni fermentirano povrće poput kiselog kupusa. Avokado sa sjemenkama, na primjer konoplje ili chia sjemenkama, osigurat će unos dodatne porcije bjelančevina; limunov sok i sol upotrijebite kao salatni preljev.
ORAŠASTI PLODOVI I SJEMENKE
Male količine badema, oraha te super hrana poput sjemenki konoplje, lana ili chia sjemenki pružaju osjećaj sitosti, a sadrže najbolje hranjive makro- i mikrosastojke.
SIROVA ČOKOLADA
Mala nagrada sa što je moguće čišćim (neprženim) kakaom i s malim udjelom šećera.

 

Recept: sok od đumbira, jabuke i brokule

Sastojci:

  • ∙ 2 velike, slatke jabuke bez koštica
    ∙ 3 šoljice brokule rezane na male komade
    ∙ 2 stabljike celera
    ∙ 2,5 cm svježeg korijena đumbira
    ∙ 1 ocijeđen bio limune

Priprema:

Ocijedite jabuku, brokulu, celer i đumbir te u dobiveni sok dodajte sok od limuna.

Prema gore
OKViše informacija