Menu

#self love

Uživati u sportu.

Home » Užitak » Sport i fitness » #self love - 04.2018

Na instagramu možemo pronaći brojne sportske aktivnosti koje su trenutno u trendu. Ali vlastito tijelo najbolje zna šta želi.

Društvene mreže mogu da nam pomognu u razvijanju boljeg osjećaja za vlastito tijelo. Moramo samo znati kako.

Kada je sport tema, lome se koplja. Počevši od osnovnog pitanja o adekvatnom trajanju, učestalosti i intenzitetu pa sve do pravilne prehrane nakon sporta – o svakom čučnju postoje različita mišljenja.

O sportu se oduvijek moglo ugodno raspravljati, ali društvene mreže kao što su instagram i facebook, dovode unutrašnji konflikt na jedan sasvim novi nivo. Među brojnim hashtagovima promovišu se motivacijske metode, a, obećavamo, ovaj put će uroditi plodom, bez obzira da li se radi o izgradnji čeličnih mišića kakve možemo vidjeti pod #fitspiration, o čistoj filozofiji girl powera, #girlswholift, ili o naročito ekstremnim oblicima sporta poput #thinspiration. Ali koliko stvarno mogu motivisati fitnessblogeri koji imaju savršeno definisano tijelo? Nerijetko scrollanje po instagramu ne završava tako da odmah uskačemo u patike i bacamo se na sprint. Umjesto toga frustrirano ostajemo na kauču. Naravno, potajno znamo kako su brojne od tih fotografija inscenirane do posljednjeg detalja i nemaju puno veze sa stvarnim svijetom. Uprkos tome, fotografije vrše na nas određeni uticaj i na svjesnom i na nesvjesnom nivou.

Angelika Resch, lifestyle blogerica

»Naše tijelo jako puno govori o nama, a da toga uopšte nismo svjesni – moramo ga samo osluškivati

Umjesto da slušaju sami sebe i paze na to što je dobro za naše tijelo, mnogi među nama jure sad za jednim, sad za drugim trendom u svijetu fitnessa.

Austrijska blogerica Angelika Resch, poznatija kao Angie sa stranice hellopippa.com, i sama je probala brojne sportske vrste koje su bile u trendu. Trčala je, išla je na boks, pilates i trening visokog intenziteta, ali istinski je postala sretna tek onda kada je otkrila jogu. „Joga je bila prva sportska aktivnost kod koje nisam imala osjećaj da se njome bavim da bih se svidjela drugima ili da bih bila posebno cool,“ ističe Angie. „Jogom se bavim samo za sebe.“ Ona tu ističe jednu jako važnu činjenicu: sportom se moramo baviti zbog sebe, a ne zbog drugih ljudi. U stvari, to zvuči sasvim logično i jasno je. Ali kako to da se i dalje dešava da nam prva pomisao na neku novu, najbolju sportsku aktivnost često nije sama nagrada, nego dvojba kojim filterom na instagramu bismo je u tom trenutku mogli najbolje istaknuti. „Društvene mreže ovdje imaju sasvim jasan uticaj,“ ističe Angie, „ali tako je i sa mnogim drugim aspektima u životu.“ Važno je uvijek ostati vjeran sebi i ne biti beskoristan. Čim se to dogodi, znamo da smo prešli granicu.“ To ne znači da ne bismo trebali dopustiti drugima da nas inspirišu, nego da uvijek iznova moramo provjeravati radi koga ili čega se bavimo nekom sportskom aktivnošću – radi sljedeće fotografije koju ćemo staviti na instagram? Ili radi sebe?

Zdravlje uvijek ima prioritet

Uzori i izvori inspiracije uvijek pomažu u postavljanju ciljeva i našoj motivaciji na putu prema njihovom ostvarenju. Pritom moramo uspostaviti odgovarajuću ravnotežu i pitati se: da li nam zaista pomažu na putu prema jednostavnijem uspostavljanju bolje fit forme ili nas samo obmanjuju lažnim obećanjima? Za Angie je to bio jedan sasvim značajan privatan doživljaj koji joj je pomogao u uspostavljanju unutrašnje ravnoteže. „Taj doživljaj mi je pomogao da spoznam šta je bitno u životu i čemu treba pridavati značaj,“ prisjeća se. „To nije idealna figura, preokupiranost brojem kalorija koje dnevno smijemo unositi ili, pak, Da li ćemo trenirati dva ili pet puta sedmično.“

„Vjerujem da radimo sve kako treba dok god nam je prioritet naše zdravlje.“ Mnogi ljudi bi tek morali naučiti osluškivati vlastito tijelo. Šta je dobro za njega? Šta učiniti da bi mu opet bilo dobro? „Uvijek radim ono za čim imam volju. Ako imam osjećaj da moje tijelo treba malo izazova, onda radim intenzivne, duže dionice. Ako se ne osjećam dobro, onda samo deset minuta radim lakše vježbe na strunjači za jogu,“ ističe Angie.

U potrazi ste za motivacijom? Do 3.6.2018. na https://dm-zenskautrka.ba/ prijavite se za ovogodišnju dm žensku utrku.

Dobro se osjećati u vlastitom tijelu

Ovaj stav zastupa i pokret „Body Positivity“. Brojne žene i muškarci na društvenim mrežama objavljuju svoje fotografije, baš kakvi i jesu u tom trenutku, bez obzira imaju li naslage na stomaku ili ne. Njima je važno pokazati kako se dobro osjećaju u svom tijelu i da su zahvalni za to što svakodnevno postižu. Ali kako uspješno uspostaviti takav jedan neopterećen odnos prema vlastitom tijelu? Mala doza egoizma uvijek je od pomoći: odvojite dovoljno vremena za sebe kako biste bili dovoljno uspješni jer najbolje se osjećamo kada smo potpuno opušteni. U takvom stanju ćemo stati pred ogledalo i posmatrati svoje tijelo na ispravan način.

Ali umjesto da se odmah usredotočimo na problematične zone, morali bismo naglasiti samo one aspekte koje posebno volimo na sebi. Nekada nam pomaže kada ih glasno izgovorimo ili kada ih zapišemo. Zatim ćemo se baviti mjestima koja manje volimo. Trebali bismo promisliti o mogućnostima kako da se pomirimo s tim dijelovima tijela, umjesto da se zbog njih osjećamo loše, što može biti redovnije bavljenje sportom, zdravija prehrana ili jednostavno pozitivan pogled na nedostatke koji se većinom ne bi trebali tako zvati. Kada nam jednom postane jasna razlika između svijeta iluzije i našeg tijela, ništa više neće stajati na putu nekom novom trendu. Umjesto #fitspiration odsada će nam na prvom mjestu stajati #selflove.

Savjeti za zadovoljstvo

Prihvatite sebe onakvim kakvi jeste
Radite bezbroj trbušnjaka jer vam se nikako ne vide trbušni mišići? Umjesto da trenirate tobožnje problematične zone, radije namjerno trenirajte samo svoju jaču stranu i na kraju se divite svojoj fantastičnoj stražnjici u omiljenim hlačama.

Naučite da prihvatate komplimente
Umjesto da na sljedeći kompliment uzvratite: „Da, ali zato ne volim svoja bedra;“ jednostavno zahvalite i uživajte te uzvratite komplimentom drugima, ali i samima sebi.

Uživajte bez grižnje savjesti
Izbacite iz rječnika riječi kao što je „cheatday“. Ako vaše tijelo želi pizzu, onda će u njoj uživati u potpunosti i bez grižnje savjesti jer ćemo se sljedeći dan baviti sportom zato što to želimo, a ne zato da sagorimo kalorije koje smo unijeli kada smo pojeli tu pizzu.

 

Prema gore
OKViše informacija