Menu

Jednostavno se umirite

Priča o biljkama - treći dio.

Home » Život » Jednostavno se umirite - 06.2017

Nastavak serije o ljekovitom bilju: kako ljeti iskoristiti snagu biljaka i zadržati hladnu glavu te pripremiti prirodne recepte protiv stresa, nemira i problema sa spavanjem.

Lijepo je što je napokon stiglo ljeto, iako nam visoke temperature sada mogu biti jako naporne. Nesvakidašnje vrućine mogu uzrokovati pojačani rad srca i krvožilnog sistema zato što se šire krvne žile kako bi se vrućina mogla preusmjeriti iz tijela. Neki od simptoma koje tada možemo osjetiti su umor i nedostatak sna, glavobolja te problemi sa koncentracijom i vrtoglavica. Ljeto je uistinu naporno!

Moglo bi vas zanimati

Pune šake zdravlja 

Prva pomoć za krvožilni sustav

Ujutro teško ustajemo iz kreveta, poslijepodne imamo snižen pritisak, a noću većinom spavamo otežano i loše. Uz sve to, dodatno nas iscrpljuje i vrućina. Ni popratni problemi sa krvožilnim sistemom neće nas baš dovesti u stanje euforije. Nasreću, znamo za nekoliko jednostavnih recepata koji će nam vratiti polet. Mlaki čaj od ljekovitog bilja koji se pije tokom dana, idealan je lijek za nizak pritisak, a istovremeno nam pomaže da poboljšamo raspoloženje za vrijeme vrućih ljetnih dana.

Djelotvornom se pokazala mješavina šipka, matičnjaka, nane, gloga, stolisnika i sporiša. Polet vam može dati i mlaka kupka u kadi, navečer, a može i ujutro. U vodu možete dodati litru čaja od ruzmarina ili jednostavno u kupku nakapajte deset kapi ulja. Dodatno možete više puta dnevno piti jednu supenu kašiku soka od bijelog gloga pomiješanu sa malo vode.

 

Sve što nam treba možemo pronaći u prirodi

 

Blage djelotvorne stvari

 

Valerijana je idealno sredstvo protiv nervoze i ako se svakodnevno unosi u organizam, njezini ekstrakti neumorno opuštaju. Navečer valerijana pomaže da utonemo u san, a da pritom ne stvara ovisnost. Sadrži takozvane lignane koji se vežu na određene receptore u organizmu i tako imaju slično djelovanje kao i adenozin, molekula koja nas čini umornim. Najjednostavnije je piti čaj od valerijane uprkos tome što ima specifičan miris koji ne odgovara svima.

Alternativno možete potražiti ekstrakt valerijane u tabletama koje možemo piti prije spavanja sa obilnom količinom vode. Važno je znati da i valerijana i hmelj imaju odgođeno djelovanje te da nisu čudotvorne biljke. Kako bi mogle pokazati svoje djelovanje i kako bi nastupila željena ravnoteža, potrebno ih je uzimati tokom više sedmica nakon čega će se poboljšati i san.

Preporuka: Pripremite osvježavajući ljetni napitak u tren oka: pomiješajte listove nane sa malo limunovog soka i kiselom vodom.

Mirisi za san

 

Opustite se

Baš kao i čaj navečer slično umirujuće djelovanje imaju opuštajući mirisni jastuci koje možemo sami sašiti od komada platna i stare majice. Takav jastuk punjen ljekovitim biljem ima nježno djelovanje i zato je prikladan za djecu koja navečer teže zaspu. Ako su vam draža eterična ulja, onda znajte da je u brojnim znanstvenim istraživanja dokazano opuštajuće djelovanje mirisa koje reducira stres.

Tu se ubrajaju mirisi: anisa, bergamote, smrekovih iglica, geranije, kamilice, lavande, matičnjaka, narandže, palmarose, lista gorke narandže, ylang-ylanga, ružmarina, jasmina, ruže i cedrovine. Najbolje je istražen miris ruže koji ima stimulirajuće djelovanje na limbički sistem u našem mozgu. Pritom dolazi do lučenja hormona koji povećavaju naše raspoloženje. Dvije do tri kapi čistog eteričnog ružinog ulja dodajte na maramicu, nekoliko puta je pomirišite i duboko udahnite.

Djelovanje je potvrđeno u istraživanju o spavanju na njemačkom Sveučilištu Ruprechta Karla. Najljepše snove imali su ispitanici koji su udisali čisti miris ruže.

Prirodno sredstvo za spavanje

Problemi sa spavanjem pravo su mučenje za osobe koje ih imaju, ali pored toga utiču na smanjenu učinkovitost te pojačanu nervozu i slabljenje imuniteta. Ljeti se te tegobe većinom povećavaju pod uticajem vrućine i niskog krvnog pritiska. Mnogi ljudi zato iz noći u noć posežu za tabletama za spavanje. Ali sredstva za spavanje često imaju popratno djelovanje i uopšte ne pomažu u otklanjanju uzroka problema sa spavanjem. U kombinaciji sa uravnoteženim životnim stilom i najrazličitijim metodama opuštanja neke ljekovite biljke umiruju i podstiču na san, a za njihovo djelovanje znali su već i naši preci. Najpoznatije među njima su valerijana i hmelj. Riječ je o biljkama koje daju snagu, a potvrdile su svoje učinkovito djelovanje pri neurološkim poremećajima spavanja.

Sastojci za izradu jastuka

VALERIJANA pomaže u opuštanju i otpuštanju briga. Za izradu jastuka koriste se i korijen i cvijet biljke.

CVJETOVI GOSPINE TRAVE  ne samo da popravljaju naše raspoloženje i otklanjaju depresivne misli nego imaju i umirujuće djelovanje pa jačaju naš nervni sistem.

CVJETOVI LAVANDE pomažu u uspostavljanje ravnoteže. Miris pomaže u otklanjanju teških misli i pomaže u uspostavljanju sna.

CVJETI DIVLJEG PELINA pomažu kod osjećaja straha i poremećajima sna povezanih sa nervozom.

Umirujući mirisi

 

Što pomaže

LAVANDA: kod poremećaja sna učinkovito je nakapati nekoliko kapi lavandinog ulja na jastuk kako biste spavali mirnim i ugodnim snom.

MATIČNJAK: miris matičnjaka pomaže u uspostavljanju ravnoteže tijela i duha.

ANIS: zahvaljujući blagoj aromi koju otpušta, uravnotežuje i istovremeno jača.

YLANG-YLANG: i ovaj egzotični miris, poput ružinog, opušta kada osjećamo nemir povezan sa nervozom, anksioznošću, neuravnoteženošću i poremećajima sna.

RUŽMARIN: aroma budi životnu energiju i pomaže kod migrene, stresa i umora.

JASMIN: za stresno razdoblje kada smo pojačano opterećeni. Biljka je idealna za umirivanje.

BERGAMOTA: miris ulja bergamote pruža osjećaj samopouzdanja, povjerenja i optimizma. Ulje može imati opuštajuće ili umirujuće djelovanje, a može nam i pružati podsticaj.

Podijeli
Prema gore
Koristimo kolačiće radi optimalnog prikaza webstranice. U postavkama svog browsera možete deaktivirati korištenje kolačića.OK