Active Beauty
Reportaža o mjesečnici
Tekst:
vrijeme čitanja: min
Menstruacija

Reportaža o mjesečnici

Dr. Gisela Gille je ginekologinja u Lüneburgu (Njemačka) i edukuje djevojke o ženskom zdravlju i mjesečnici. Autorica je knjiga “Djevojke postavljaju ženska pitanja” i

“Djevojke pitaju – majke znaju”.

Bolovi, promjene raspoloženja, strah od vidljivih mrlja od krvi - sve to brine (i pogađa) žene, a da se o tome u javnosti ne govori dovoljno. Događaji povezani s mjesečnicom često se smatraju ličnim problemima koje treba držati u tajnosti u što većoj mjeri. Kao rezultat toga, žene dobivaju malo podrške u suočavanju s mjesečnicom u privatnom, školskom i poslovnom okruženju. Zato je hitno potrebna otvorena komunikacija! Šta žene najviše brine kada je o mjesečnici riječ? Na koliko razumijevanja izvana nailaze? Renomirana agencija za istraživanje javnog mišljenja, Spectra Institut, za dm je provela reprezentativno istraživanje u kojem je ispitano 600 žena različitih dobnih skupina u jedanaest zemalja (Bosna i Hercegovina, Bugarska, Italija, Hrvatska, Austrija, Rumunija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Češka, Mađarska). Zahvaljujući uzbudljivim i pronicljivim informacijama o zdravlju žena - i jasnom spoznajom da je potrebno učiniti puno više kako bi se osiguralo da mjesečnice dobiju pažnju koju zaslužuju, iskusna ginekologinja i autorica dr. Gisela Gille klasifikovala nam je rezultate istraživanja.

Pitanja o menstruaciji – na njih odgovaraju žene iz jedanaest zemalja*

Vaše stanje: kako se žene osjećaju tokom „onih dana”?

  • · 72 % ispitanica osjeća bolove u stomaku tokom mjesečnice.

    · 39 % je pod stresom zbog nedostatka mogućnosti za povlačenje ili rad od kuće tokom mjesečnice.

    · 35 % smanjuje sportske i društvene aktivnosti tokom mjesečnice.

“To bi pomoglo djevojkama i ženama da bolje upoznaju svoja tijela. Većina ljudi zapravo nije dobro informisana o tome kako ciklus funkcioniše”, ističe stručnjakinja dr. Gisela Gille. “Kad biste ovo poštovanje prema ženskom tijelu unijeli u umove djevojaka, ali i u društvo, to bi promijenilo javnu percepciju problema i rasteretilo žene. To bi također imalo utjecaja na svijet rada. Ne može se svaki posao obavljati od kuće, ali ključni termin je period positivity: priznanje društva u cjelini o stanjima ženskog tijela. Bio bi to početak ponovnog razmišljanja teških pitanja na koje nije lako dati jednostavne odgovore.”

Percepcija javnosti: koliko razumijevanja ima kada su u pitanju menstrualni problemi?

  • 60 % smatra da je suočavanje s mjesečnicom teška tema.

    · 44 % žena tabu oko mjesečnice smatra posebno problematičnim.

    ·  70 % smatra da zdravlje žena općenito ima premalo mjesta u društvu.

Kad vidite žarko osvijetljene police prepune različitih menstrualnih proizvoda, mogli biste pomisliti da je već dovoljno učinjeno da se mjesečnica i žensko zdravlje približe javnosti. Nažalost, to nije tako, smatra naša stručnjakinja: “Iz historijsko-kulturološke perspektive, tema je još uvijek teška. Dugo je menstrualna krv imala nešto magično, neobjašnjivo i podsjećala je na povredu i nedostatak. Teško je to ljudima izbaciti iz glave. I dan-danas mnoge se djevojke stide mjesečnice i smatraju da im je dosadna ili ograničavajuća. I ne zaboravite, mjesečnica utječe na ženska intimna područja. Zato se mnoge generacije i kulture bore za slobodu govora o mjesečnici. Ali, mjesečnica je znak snage i zdravog tijela koje može rađati novi život. To se prvo mora internalizirati.”

Poznavanje ciklusa i povjerenje u majke, doktore: koliko su žene informisane i ko je prvi kontakt?

  • · 33 % smatra da uopšte nisu informisane ili su nedovoljno informisane o svojim mjesečnicama.
  • · 45  % imalo je između 13 i 14 godina kada su dobile prvu mjesečnicu.
  • · 58 % ih je o mjesečnici informisala majka.
  • · 40 % imalo je prvu posjetu ginekologu u dobi od 16 do 20 godina.
  • · 44 % bilo je u pratnji majke.

“Ove su izjave u skladu sa istraživanjima koje su više puta potvrdile da je majka najvažnija osoba za djevojčice kada je riječ o informisanju i saznanju o mjesečnici”, ističe stručnjakinja. “Majčin stav prema mjesečnici ključan je za to kako djevojčice doživljavaju svoje mjesečnice. Druga kontakt osoba je ginekolog. Bilo bi prijeko potrebno da edukacija započne i u školi. Također, potrebno je dodatno educirati i majke kako bi se prekinuo krug dezinformacija. Majke svojim kćerima mogu prenijeti samo ono što same znaju i što kao žene predstavljaju.”

Menstrualno siromaštvo: koliko je ženama važna cijena proizvoda za mjesečnicu?

  • · 41 % je sretno kada su besplatni proizvodi dostupni na javnim mjestima.
  • · 47 % doživljava ovu besplatnu ponudu kao znak uvažavanja.
  • · 48 % radije bira povoljne nego održive proizvode.

Mnogim je ženama finansijski teško izvodljivo kupiti dovoljno proizvoda za mjesečnicu i ovaj problem naziva se “menstrualno siromaštvo”. Dr. Gisela Gille smatra da je na javnim institucijama posebna odgovornost: „Bila bi potrebna sveobuhvatna ponuda besplatnih proizvoda za mjesečnicu, posebno u školskim toaletima. Strah da će se tamponi ili ulošci masovno krasti – čest protuargument – prema mom mišljenju je neutemeljen. I toaletni papir dostupan je posvuda, pa ga ne nosite sa sobom.”

*Istraživanje: Institut Spectra u ime dm-a. Bilo je moguće više unosa.

Mädchen müssen mehr über die Periode erfahren!

Komentar Dr. Gisela Gille

“U prosjeku žena tokom života krvari 2000 dana – samo to je dovoljan razlog da se temom detaljno pozabavimo. Menstrualni ciklus kao simbol odrastanja, rađanja i pripadnosti ženskom rodu značajan je fizički, psihički i društveni događaj za djevojčicu. Međutim, početak mjesečnice složena je pojava koja, bez kompetentnog objašnjenja, mora izazvati ambivalentne osjećaje. Ako je nedvojbeno da tjelesno i psihičko blagostanje prije i tokom mjesečnice svaka djevojka percipira na temelju svog znanja i stava, onda ne čudi da mnoge, zbog nedostatka informacija, mjesečnicu posmatraju odvojeno od svog tijela. Još jedan razlog da malo bolje obratite pažnju na menstruaciju!”

Nažalost, nismo pronašli rezultate za vašu pretragu. Pokušajte s drugim pojmovima za pretragu.