Active Beauty
Jačanje imuniteta – uz ovih deset savjeta

Fit tijekom zime

Jačanje imuniteta – uz ovih deset savjeta

Naš imunološki sistem je pravo malo čudo: konstantno odbija bakterije, viruse i druge uljeze koji su uzročnici bolesti – a najčešće ni ne primijetimo ništa. No čini se da su obrambene snage raspoređene vrlo neravnomjerno: dok se jedni bore od prehlade do prehlade, drugi prebrode zimu bez ijedne prehlade. Spadate li vi u prvu grupu? Onda ovdje imamo deset savjeta o tome kako ojačati svoj imunološki sistem. Srećom, možemo učiniti puno toga za snažan imunološki sistem.

Jačanje imuniteta pravilnom prehranom

1) Zdrav mikrobiom za imunitet

Najjednostavniji put ka prirodnom jačanju imunološkog sistema ide kroz želudac: Naime, velik dio tjelesnog obrambenog sustava se krije u našim crijevima. Kako bi mikrobiom mogao pomoći imunološkom sistemu, korisne bakterije u crijevima treba dobro „nahraniti“. Fermentirane namirnice poput jogurta ili kiselog kupusa prava su blagodat za crijevnu floru te bi ih posebno zimi trebalo često imati na meniju.
 
Koji su još načini za jačanje imunološkog sistema? Kućni lijekovi također su korisni protiv virusa i drugih nametnika: đumbir, bijeli luk, majčina dušica i biber nimalo ne vole bakterije i viruse. Sekundarne biljne tvari u soji, slanutku, kikirikiju i uljima gorušice u hrenu, senfu, rotkvicama, indijskom orahu i wasabiju također su učinkoviti kućni lijekovi za prehladu. Začinjena hrana općenito je korisna u hladnoj sezoni - i djeluje protuupalno: čili sadrži aktivni sastojak kapsaicin koji potiče prokrvljenost sluznica.
 

2) Pijte dovoljno tekućine

Dnevno bi trebalo piti najmanje 1,5 litara tekućine. Tako će sluznice ostati dobro navlažene i stvorit će učinkovit štit protiv virusa i bakterija. Međutim, posebno zimi nemamo tako veliku žeđ. Želju za tekućinom će pobuditi aromatični čajevi koji svojim sastojcima istovremeno osnažuje imunitet, poput zelenog čaja, čaja od kamilice i rooibos čaja.
 

Kako svježi zrak i sport jačaju imunološki sistem

 

3) Stvorite ugodnu klimu prostora

U prosjeku 90 posto svog vremena provodimo u zatvorenim prostorima. Redovito otvaranje prozora će osigurati izmjenu zraka i smanjiti opterećenje virusima i štetnim tvarima u zraku. Svaki prostor bi dnevno trebalo dobro provjetriti dva do četiri puta. Ako vlažnost zraka padne ispod 30 posto, dolazi do isušivanja kože i sluznica koji su tada podložniji uzročnicima bolesti. Tu će pomoći ovlaživači zraka ili vlažne krpe postavljene preko radijatora. Ili sobne biljke - one 90 posto vode kojom se zalijevaju vraćaju natrag u svoju okolinu. Kod suhog grijanog zraka tijekom zime to je prava blagodat za sluznice. Za to su posebno prikladne vrste biljaka s velikim listovima poput sobne lipe, paprati ptičjeg gnijezda, ciparske trave, fikusa ili vrsta aralije.
 

4) Svježi zrak i sunčeva svjetlost

Sunčeva svjetlost pomaže tijelu u stvaranju vitamina D. Već u septembru počinje opadati nivo vitamina D i kod većine ljudi doseže najnižu tačku u martu. Stoga treba iskoristiti svaku priliku za upijanje što više sunca. Ako zimska šetnja vodi još i kroz šumu - savršeno! Jer posebna mješavina zraka je ono što čini razliku: stabla međusobno komuniciraju putem hemijskih supstanci u eteričnim uljima koje izbacuju. Te terpene prilikom boravka u šumi upijamo putem kože i dišnih puteva. Na taj se način usporavaju otkucaji srca, vegetativni živčani sustav se umiruje, a naš obrambeni sistem se jača.
 
Uostalom, nisu samo svjež zrak i sunčeva svjetlost ono što boravak na otvorenom čini tako zdravim. Naš se imunološki sistem trenira prelaskom s vanjske hladnoće na toplinu iznutra. Takav učinak možemo iskoristiti i izmjeničnim tuširanjem i odlascima u saunu. Tim se postupkom potiče prokrvljenost, pokreće cirkulacija i jača imunitet. Ali oprezno: ako ste već prehlađeni, onda ne biste smjeli ići u saunu jer biste time previše opteretili svoju cirkulaciju.
 

5) Redovna tjelovježba nas čini fit – kao i imunitet

Sport stimuliše imunološki sistem, posebno sportovi za kondiciju poput trčanja, plivanja ili vožnje bicikla. Ne zvuči li to primamljivo? Što kažete na partiju grudvanja u snijegu, sanjkanje ili klizanje po ledu? Smrznuti vodeni baloni su izvrsni za kuglanje. Sigurno će Vam pasti na pamet nešto što vas uveseljava. Međutim, važno je ne preopteretiti previše vlastito tijelo jer se tako slabe obrambene snage. Važna je stoga regeneracija i umjereni trening. Treba polako pristupiti svemu, pogotovo nakon prehlade.

Jačanje imuniteta – svime što nas čini sretnima

6) Mnogo smijeha je dobro za zdravlje

Naša psiha ima velik utjecaj na našu fizičku dobrobit. Pozitivne misli i smijeh jačaju naš obrambeni štit protiv virusa i ostalih štetnih tvari. Smijehom se ispušta hormon sreće serotonin koji razgrađuje stres. Najbolje u društvu porodice i prijatelja jer još uvijek je najbolji smijeh koji dijelite s nekim.
 

7) Maženje i seks su dobri za zdravlje

Ojačati vlastiti obrambeni štit poljupcima? To nam ne trebate dva puta reći! Ljubljenjem se jača imunološki sistem i to ne samo zato jer podiže raspoloženje. Zajedno sa slinom partnera s kojim se ljubite unosite i bakterije i viruse. Poljupci su stoga kao prirodno „cjepivo koje progutate“ i kojima trenirate svoj obrambeni sistem. I seks ima pozitivan učinak: Naučnici sa Sveučilišta Wilkws Barre u Pennsylvaniji došli su do saznanja da osobe, koje su dva puta sedmično seksualno aktivne, u slini imaju 30 posto više imunoglobulina nego oni koji su nešto ljeniji za seks. Imunoglobulini su bjelančevine koje cirkuliraju u krvi i ispunjavaju razne zadaće. Njih se još i naziva antitijelima.
 

8) Pjevanje nas čini sretnima i zdravima

Izmjenično tuširanje toplom i hladnom vodom potiče prokrvljenost, pokreće cirkulaciju i jača imunitet. Stoga se isplati premostiti tu nelagodu! Ali kako tačno izgleda izmjenično tuširanje? Uvijek počnite s desnim stopalom – ono je najudaljenije od srca. Izmjenično tuširanje počinje s toplom vodom i završava uvijek s hladnom vodom, dakle, ritam je toplo/hladno, toplo/hladno. Optimalno je trajanje od deset minuta. Nakon toga ćete biti nagrađeni osjećajem svježine i zagrijanosti.
I kad smo već kod topline: Redovni odlasci u saunu također potiču imunitet. Zbog topline se šire krvne žile čime se poboljšava prokrvljenost u tijelu. Uz to vrućina u tijelu izaziva umjetno stvorenu povišenu temperaturu i tijelo reaguje aktivacijom odbrambenih ćelija. Ali oprez: Ako ste već prehlađeni, onda ne biste smjeli ići u saunu jer biste time previše opteretili svoju cirkulaciju.
 

Manje je više: jačanje imuniteta bez odricanja

 

9) Previše stresa čini vas osjetljivima na infekcije

Ako ste pod stalnim stresom, vaše tijelo proizvodi više hormona kortizola koji potiskuje naš imunološki sistem. Moto je opustiti se, mirnije pristupiti stvarima i otkazati jedan ili dva nepotrebna sastanka. Dovoljno sna također je važno: istraživači sa Sveučilišta Carnegie Mellon u Pittsburghu otkrili su da ljudi koji spavaju manje od šest sati tokom sedmice imaju četiri puta veću vjerojatnost da će dobiti virus prehlade. Zašto je to tako? T-stanice, obrambene stanice imunološkog sistema, posebno su aktivne noću i uništavaju štetne napadače i zaražene tjelesne stanice.
 

10) Pušenje i alkohol slabe imunološki sustav

Svi znamo da je pušenje izuzetno štetno za tijelo – uključujući i imunološki sistem. Ljudi koji puše stoga su osjetljiviji na infekcije. Pušenje još i isušuje sluznicu. Vrijeme je da se konačno odreknemo cigareta!
 
Koliko god kuhano vino i ostalo bilo primamljivo u hladnoj sezoni, za tim ne bismo trebali prečesto posezati. Konzumacija alkohola također slabi imunološki sistem. Jetra je u početku zauzeta uklanjanjem toksina i stoga ne može tako dobro ispuniti svoj doprinos imunološkom sistemu. Osim toga, alkohol paralizira bijele krvne stanice koje se bore protiv virusa prehlade kao takozvane „stanice čistači“.

Snažno i ukusno
Immun Komplex kapsule za imunitet, marke Mivolis
Kupi sada u dm online shopu

 
Voćno i osnažujuće
Sedmodnevna doza kurkume i đumbira marke dmBio
Kupi sada u dm online shopu

 
Blagotvorno za dušu i tijelo
Biljni čaj - đumbir i sladić marke dmBio
Kupi sada u dm online shopu

 
Grije iznutra
Mljeveni đumbir marke BIONA
Kupi sada u dm online shopu


 
Jedinstveni okus
Immune Protection čaj s vitaminom C marke Mivolis
Kupi sada u dm online shopu
 
Sa produženim djelovanjem
Vitamin C kapsule sa produženim djelovanjem marke Mivolis
Kupi sada u dm online shopu